dimecres, 2 de maig del 2012

Estirant les cames

Aquesta és una petita volta per aquells que els agrada correr per la muntanya. És una volta que, per als més avesats, no els costarà massa i per als principiants (com un servidor) els ajudarà mica en mica a posar-se en forma:

La ruta comença a Costur, a l'"aborador" (paraula popular que ve d'"abeurador", situat als llavadors), baixant per el camí de la font i agafant la pista que surt a l'esquerra abans d'arribar a la carretera de Vilafamés. A partir d'aquí es va planejant (de fet és una lleugera baixada) fins a un camí, ja de pujada una mica exigent, que ens durà fins a la carretera i la "Cova de l'Artiga" (Si algú està intenressat en espeleologia, la gent del espeleoclub de Castelló va realitzar un catàleg de coves de Costur... Algun dia farem una volteta per arribar a elles). Alla creuarem i agafarem el cami que duu a la "Bassa Roja" per on aprofitarem per recuperar aire. Un cop a la bassa tornarem per la senda que ens duu per la partida de la "Llosa Blanca" ja sempre cap amunt fins la carretera. Un cop a la carretera ja durem 5 kilòmetres on podrem escollir 2 camins:
  El de l'esquerra (per on està fet el trak) és per la carretera fins a "La punta de la creu" que ens permetrà recuperar l'alè i, si volem, podrem tornar enrere i tornar a fer la volta a l'inrevés. L'altre es continuar recte creuant la carretera i tornar per on hem vingut, és a dir baixar i pujar el camí de la font fins a l'"aborador"; un final la mar d'explosiu.